agencja seo gliwice seology

Co nowego w SEO w 2019 roku?

Algorytmy Google w kwestii pozycjonowania SEO bardzo dynamicznie się rozwijają i generują konieczność wprowadzania zmian w dotychczasowych działaniach. Bardzo rzadko pojawiają się oficjalne komunikaty ze strony wyszukiwarki, które potwierdzają dostrzeżone przez osoby z branży SEO teorie – np. wzrosty wyników przy wykonywaniu konkretnych działań. Obserwując wszelkie zmiany zachodzące na rynku, można jednak wyselekcjonować kilka trendów, które będą mocno wpływały na optymalizację stron pod kątem wyszukiwarki Google w rozpoczynającym się, 2019 roku. Macie ochotę sprawdzić, co będzie rządziło branżą SEO w najbliższych miesiącach? Zapraszam.

Asystent Głosowy

Kilka dni temu, polscy użytkownicy smartfonów otrzymali możliwość korzystania z oficjalnej wersji językowej Asystenta Głosowego Google. Dzięki temu, mogą w większym stopniu korzystać z wyszukiwarki metodą głosową. Obserwując ogromny wzrost wyszukiwań tym sposobem, można śmiało stwierdzić, że jest to kierunek, pod kątem którego powinno się optymalizować treści na swojej stronie internetowej. Tworząc content na swój serwis warto więc pisać go pod kątem odpowiadania na ew zapytania. Sprawdź więc dobrze, czy Twoja witryna posiada odpowiedzi na popularne zapytania, które użytkownicy mogą głosowo zadawać Asystentowi. Dzięki temu Twoja strona będzie generowala także ruch z wyszukiwań głosowych.

Uczenie maszynowe

Możemy podejrzewać, że Google będzie kładł jeszcze większy nacisk na machine learning. To bardzo ważne kierunek rozwoju wyszukiwarki. Ma on na celu dużo lepsze dopasowywanie treści odpowiednich dla konkretnego użytkownika, włączając w to również zdjęcia oraz filmy. Oznacza to mniej więcej tyle, że po raz kolejny prawidłowo zoptymalizowana strona pod tym kątem może zwiększyć swoją atrakcyjność dla robotów i być częściej polecana w wynikach wyszukiwania przez algorytm.

Mobile first

Rozwój algorytmów w 2018 roku przyniósł nam oficjalne ogłoszenie wprowadzenia Mobile First Index, który uznaje wyższość mobilnej odsłony witryny nad tradycyjną. Nie można o tym zapominać również w 2019 roku. Dlatego warto gruntownie sprawdzać, jak mobilna wersja strony prezentuje się na urządzeniach przenośnych, by roboty jej nie pomijały przy indeksacji. Pamiętajmy także o tym, że sposób wyświetlania się naszej witryny pod mobilem może wpływać także na ocenę naszej wyszukiwarki na desktopie.

RankBrain

RankBrain to algorytm, który również zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, dlatego powinniśmy bacznie go obserwować. Opiera się on na mechanizmie uczenia się sztucznej inteligencji. Jego obecność sprawia, że wyniki wyszukiwania w SERP zmieniają swoją kolejność. W miarę posiadania większej ilości informacji, RankBrain coraz lepiej potrafi klasyfikować treści jako niskiej czy wysokiej jakości, przez co wpływa na ich pozycję w wyszukiwarce. Dużą zmianę można również zauważyć w dobieraniu odpowiednich synonimów czy w grupowaniu tematów i rozpoznawaniu intencji użytkownika po wpisywanych frazach. Top 10 zamyka się w tym przypadku na witryny, które nie wnoszą żadnej wartości i są wątpliwej jakości.

Amazon w Polsce

Szokującą informacją może okazać się wejście Amazon’a na polski rynek – zwłaszcza, że coraz większa liczba pojawiających się na ten temat pogłosek wskazuje, że może to okazać się prawdą. Jest to o tyle istotne, że ponad 54% wyszukań produktów w skali globalnej wykonuje się właśnie na tym portalu. Dlatego warto obserwować rynek i być na bieżąco z najnowszymi doniesieniami z branży!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *