słowa kluczowe seology

Jak wybrać słowa kluczowe?

Interesując się zagadnieniami związanymi z SEO, zapewne wiesz doskonale czym są słowa kluczowe. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z optymalizacją stron pod wyszukiwarkę musisz wiedzieć, że keywords’y to słowa lub frazy, które użytkownicy Google’a wpisują w celu odnalezienia zadowalających ich wyników. Są to więc odpowiednie określenia, które wskazują na potrzebę znalezienia ich. Jeśli Twoja strona będzie posiadała dużo słów kluczowych, istnieje większe prawdopodobieństwo, że internauta łatwiej na nią natrafi. Jak więc wybrać odpowiednie słowa czy frazy, by przyniosły zamierzone efekty?

Krok 1.

Jeśli chcesz trafić do swoich konkretnych odbiorców, niezależnie od tego jaki biznes prowadzisz, musisz zweryfikować ich potrzeby. W tym celu poznaj słowa, po których odbiorcy natrafiają na Twoją witrynę, lub po których chciałbyś by ją znajdowali. Pomoże Ci to wprowadzić kolejne kroki.

Krok 2.

Jeśli znalazłeś odpowiednie frazy, wpleć je w treści na swojej stronie. Istnieją różne opinie, które sugerują, że słowo kluczowe powinno być powtórzone nie mniej niż 3 razy i nie więcej niż 10. Pamiętaj, że są to tylko założenia, ale warto się ich mimo wszystko trzymać. Zbyt mała liczba powtórzeń fraz zapewne nijak nie wpłynie na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce, a za dużo sprawi, że treść stanie się nieczytelna. Jeśli ta sama fraza będzie indeksowana na wielu podstronach, może dojść do kanibalizacji słów kluczowych, przez co pozycje w wyszukiwarce mogą być niestabilne, a nawet mocno spadać w dół.

Krok 3.

Sprawdź konkurencyjność danych słów kluczowych. Robi się to kilkoma metodami. Pierwsza to wpisanie fraz w wyszukiwarkę i sprawdzenie, ile wyników na dane słowa kluczowe się pojawia. Jest to jednak niedokładne i już bardzo rzadko stosowane. Kolejnym sposobem są specjalne wtyczki do przeglądarek internetowych lub płatne narzędzia tj. Market Samurai czy Search Metrics. W taki sposób dużo rzetelniej można ocenić konkurencyjność słów. Ostatnim sposobem jest popularne narzędzie od Google – Trends. Pokazuje on popularność fraz i częstotliwość ich pojawiania się.

Krok 4.

Aby odnaleźć idealne słowa kluczowe, warto zastosować kilka tricków. Częstym sposobem na to jest wyszukiwanie fraz lokalnych, czyli dodawanie do nich nazwę miejscowości lub regionu, w którym prowadzisz swoją działalność. Jeśli Twoja zajmuje się rysowaniem, to skonkretyzowane słowa kluczowe mogą się sprawdzić – np. rysowanie komiksów. Możesz również zapytać bliskich osób, co wpisaliby w wyszukiwarkę by odnaleźć Twoją stronę. To również jest bardzo dobre narzędzie! Jeśli masz dalej problem z odnalezieniem odpowiednich fraz, z pomocą przyjdą Ci sugestie Google, lub płatne narzędzia tj. Alexa lub bezpłatne – Keyword Tool.

Gdzie należy umieszczać słowa kluczowe?

Robot Google skanując stronę, weryfikuje jej treść z góry na dół. Jest to sygnał dla wszystkich, by słowa kluczowe pojawiały się w początkowych partiach stron. Można je więc umieścić w tytule strony, w metatagach, w nagłówkach artykułów, w anchorach, w opisach grafik oraz – jeśli istnieje taka możliwość – w domenie strony.

Wybierz swoją strategię na tworzenie słów kluczowych i spraw, by pozycjonowanie stron internetowych przyniosło Ci dobre wyniki sprzedażowe!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *