content marketing agencja seo seology

Czy content marketing jest istotny?

content marketing agencja seo seology

Internet zapełniony jest niezliczoną ilością treści – artykuły, wideo czy foto to tylko niektóre z nich. Ebooki i webinaria były jeszcze niedawno tworzone przez pojedyncze osoby – dziś obserwujemy ogromną ilość takich materiałów opracowywanych regularnie przez marki oraz twórców internetowych. Coraz częściej słyszy się opinie, że content przesycił Internet. Co to jednak oznacza? Jak wygląda w praktyce?

Atrakcyjny content

Z założenia, content marketing to tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na zapotrzebowanie odbiorców i mają ich zachęcić do zaangażowania. Obserwujemy niestety wzrost treści stricte nastawionych na sprzedaż, a nie na jakość. Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie – czy Ty uwielbiasz, kiedy ktoś od wejścia próbuje sprzedać Ci określony produkt?

Oczywiście, że nie.

Sprzedaż powinna opierać się na nawiązywaniu relacji, często dłuższej niż jednorazowa transakcja. Najlepsze kampanie marketingowe to takie, w których w centrum znajduje się klient, a nie marka. Dbając o wysoką jakość treści, możesz uzyskać postawione sobie cele i realnie zwiększyć zysk!

Pamiętaj o formie

Powielanie tych samych informacji, które dostępne są w wielu źródłach może nie przynieść oczekiwanego efektu. Jednak jeśli użyjesz do tego innej, ciekawej formy – przekaz może spotkać się z dużo większym zainteresowaniem. Istnieje przecież wiele możliwości! Wideo, infografiki, ebook czy podcast to ciekawe narzędzia, pozwalające w zupełnie inny sposób przekazać informacje.

Strategia promocji

Używając content marketingu, należy pamiętać również o strategii promocji. Samo wrzucenie tekstu, materiału wideo czy foto na stronę to dopiero pierwszy krok w celu uzyskania odpowiednich wyników. W takiej sytuacji, należy zaplanować jak będą wyglądały kolejne kroki – w jaki sposób treść będzie dystrybuowana, jaki budżet zostanie przeznaczony na promocję oraz jak będą pozyskiwane leady sprzedażowe i jak będzie prowadzona analiza wszystkich działań. Wrzucenie treści jest więc ironicznie (z punktu widzenia marketingu) – najmniej istotną sprawą.


Używanie starych treści

Bardzo często zdarza się tak, że firma uważa działania content marketingowe za zbyt czasochłonne i kosztowne. Nic bardziej mylnego! Patrząc na całe spectrum możliwości wykorzystania treści, takie tezy szybko da się obalić. Jeśli przykładowo artykuł został dodany na stronę już dość dawno, można udostępnić jego link ponownie na fanpage’u czy innym kanale, w celu przypomnienia. Można również na podstawie contentu stworzyć ciekawe infografiki lub prezentacje na potrzeby firmy. Świetnym sposobem jest również wykorzystanie ich do przygotowania ebooka lub newslettera – w taki sposób oszczędza się zarówno czas jak i pieniądze, jednocześnie sprawiając, że przekaz jest urozmaicony i ciekawszy. Należy jednak pamiętać, że duplikowanie treści to błąd i może poskutkować negatywnie na pozycję strony, dlatego należy treści przekształcać.

Content marketing ma się dobrze. Warto jednak pamiętać, że tylko jakościowe, dobrze zaplanowane treści mają dużo większą szansę na odniesienie sukcesu. Dostrzegasz zalety, jakie niesie za sobą content marketing? Agencja zajmująca się takimi działaniami, może być dobrym kierunkiem inwestycji w rozwój firmy, jeśli w swojej firmie nie posiadasz osób znających się na tego rodzaju działaniach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *