Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Google dotyczącymi pozycjonowania stron, cecha „mobile-friendly” – czyli odpowiednia optymalizacja witryny pod kątem mobile’a – stała się bardzo istotna. Nawet jeśli większość Twojego ruchu pochodzi z odsłon desktopowych, warto postarać się o przyjazną odsłonę mobilną. Optymalizacja witryny od strony technicznej to nie wszystko – warto również sprawić, że content będzie dobrze czytelny na smartfonach i tabletach. Sprawdź więc jak to zrobić – poniżej prezentuję kilka rad dotyczących mobile-friendly contentu.
Wielkość fontu
W przeciwieństwie do komputerów, ekrany urządzeń mobilnych są mniejsze. Spraw więc, aby wielkość liter była odpowiednio dostosowana do mniejszych wyświetlaczy. W takiej sytuacji, sprawdzi się font o wielkości 12, 13 lub 15 px. W takiej wielkości, Twój odbiorca nie przeoczy ważnych informacji. Również infografiki powinny być tworzone z myślą o widoczności na telefonach i tabletach. Zbyt małe litery użytkownik pominie lub zniechęcą go one na tyle, że szybko opuści witrynę.
Kondensacja treści
Strony zoptymalizowane pod mobile dostosowują widok do rozmiaru ekranu, stąd powstają często różnice z odbiorem tego samego tekstu na różnych urządzeniach. Dodatkowo, czytając coś na telefonie, pojawia się większa ilość bodźców rozpraszających naszą uwagę. Jak więc dopasować treść tak, by była przejrzysta, a użytkownik utrzymał na niej swoje skupienie? Rozwiązania są proste! Dziel teksty na mniejsze akapity (z głową!). Świetnie sprawdzą się również wypunktowania, wyliczenia – są bardziej czytelne i dosadne. Dbaj o to, by nagłówki były jak najkrótsze – zbyt długie mogą w wersji mobilnej nieestetycznie się dzielić. Teoretycznie nagłówek przyjazny urządzeniom przenośnym powinien wynosić od 5 do 8 słów.
Spis treści
Dłuższe, merytoryczne teksty dalej są chętnie czytane. Aby ułatwić jednak użytkownikowi pochłanianie obszernych treści mobilnie, stwórz spis treści, który pozwoli w razie potrzeby przejść do konkretnych fragmentów, które będą interesujące z punktu widzenia czytelnika.
Czas wczytywania strony
Analitycy Googla podają, że aż 53% wizyt z poziomu urządzeń przenośnych kończy się wyjściem ze strony ze względu na zbyt długie ładowanie się. Zazwyczaj użytkownik czeka do 3 sekund. Dlatego ważne jest, aby szablon Twojej strony nie był zbyt ciężki, a wszelkie grafiki posiadały optymalne rozdzielczości i wagę. Istnieje wiele programów, które automatycznie dostosują rozmiary mediów do odpowiednich wartości.
Mobilnie – wszędzie
Pamiętaj, że treści pochłaniane przez smartfon mogą być konsumowane wszędzie! W autobusie, w kawiarni, w szkole czy pracy. Dostosuj się więc do takiego sposobu użytkowania Twojej strony – np. zadbaj o to, by content wzbogacony o video miał przygotowane napisy i wyłączony dźwięk na starcie – użytkownicy uwielbiają takie rozwiązania! Dlaczego? Bo ułatwiają im korzystanie z Twojej strony w sposób, który im odpowiada: mobilnie, aktywnie i w każdej sytuacji!
To kilka wskazówek, które pozwolą Ci na zoptymalizowanie treści na stronie oraz pokażą, jak przygotowywać przyszłe teksty, z uwzględnieniem strategii „mobile-first”. Sprawdź, jak duży ruch na Twojej witrynie pochodzi z urządzeń mobilnych i pozwól użytkownikom na jej przyjemny odbiór.